TIPS OG TRICKS

Af: Charlotte wegeberg | 1. marts 2019

Tips og tricks til flere kunder

1: Personificér din kommunikation

Hvor meget ved du om din permission database? Mange virksomheder har ikke anden information om deres potentielle nye kunder end en mailadresse. Og så måske et navn. Vil du sælge noget, er du også nødt til at vide noget – og give noget. Lav et simpelt online spørgeskema, hvor du samler informationer ind der er væsentlige for dig i dit salg. Og begynd så at bruge dem aktivt i din korrespondance til målgruppen på alle de platforme du benytter. Giv folk et incitament for at svare. Det kan være en af dine virksomheds ydelser, et whitepaper eller en anden give-away der giver mening for modtageren.

2. Content is still king – what’s in it for me?
Hav noget fornuftigt at tilbyde. Lav dit content så din målgruppe forstår det – ikke så kun du selv gør det. Gør det nemt for modtageren at forstå VÆRDIEN lige netop dit produkt eller din service vil bibringe ham, hende eller virksomheden vedkommende er ansat i. Husk hvem du taler til, og ikke hvem der taler.

3. Koordiner din kommunikation på tværs af platforme – og husk at tage hensyn til mediet
Brug alle dine platforme til at kommunikere det samme budskab på samme tid – men twist det, så modtageren ikke føler sig ”spammet” med det samme budskab. Husk dog at der kan være stor forskel på, hvordan ordlyden er bedst brugt i en mail og på eksempelvis Facebook. Tænk derfor nøje over hvilken platform du befinder dig på, og tilret dit budskab efter hvordan målgruppen agerer på netop dette medie.

4. Leads skal bearbejdes mange gange før der kommer kunder ud af det
Vær ikke bange for at kommunikere. Der vil jo altid være nogen der ikke er interesseret i det du gerne vil sælge. Men der er også nogle der er. Du må bare ikke forvente at deres interesse er vakt første gang du kommunikerer med dem. Men, jo mere du kan personificere kommunikationen, jo mere modtagelige er leads også for mere kommunikation. Send gerne reminders og følg op på tilbud og kampagner.

5. Sørg for at jeres systemer taler sammen – eller at alle ved hvor de skal lede. Lær noget af rapporteringen.
Hvor ender data om kunderne? Er det i CRM-systemet, e-mail automation-systemet, BI-systemet – eller hos vedkommende der trykker send på knappen? Hvis ikke der er styr på data, kan det være svært at holde styr på leads og kunder. Husk at have en plan for hvor data ender, og hvem der er tovholder på at behandle det. Kig på jeres rapportering. Hvem åbner, hvem klikker – hvordan performer en kampagne kontra en anden. Hvad virker bedst for jer? Lær af jeres fejl, og ikke mindst af jeres succeser.

Med disse 5 input samt fedt, flid og kampånd øgede en af vores kunder sin konverteringsrate på lead til salg med 7 %. What’s not to like?