FASE 1:

Markedsføringsplan

Du har som virksomhed åbenlyse fordele ved at planlægge din digitale markedsføringsstrategi. På samtlige medier kan du udvælge de segmenter du ønsker at ramme, med det specifikke budskab du ønsker. Din digitale plan bør være med en strategisk opbygning og sammenhæng, i såvel tid som positionering og budskab, i modsætning til enkelte spontane digitale tiltag. Du bør endvidere have fokus på et ensartet look and feel på tværs af medier, samt med en klar definition af kunderejser og hvor herpå at kunden skal i kontakt med din virksomhed. Når ovenstående punkter er gennemgået, har vi et optimeret udgangspunkt for at generere loyale kunder.

Kundeindsigt/kundeanalyse

For at have det rigtige udgangspunkt for ethvert digitalt tiltag, står vi stærkere hvis vi kender såvel dig som dine kunder. Du har formegentlig lavet din egen analyse, som vi kan tage udgangspunkt i. Alternativt samler vi de nødvendige data og analyserer herudfra.

Kunderejse

Dine nuværende og potentielle kunder afleverer digtale touchpoints overalt. En vigtig del af din digitale marketingstrategi er at definere hvor og hvornår på dine kunders online rejse, du ønsker kontakt med dem. Den rette timing er essentiel for din digitale succes.

Markedsanalyse/Markedstrends

For os handler digital markedsføring og digital salgsstrategi i høj grad om at være på forkant med de trends der rører sig, så vi kan integrere disse i din digitale verden. Tilsvarende er der markedstrends i din egen branche. Lad os samle begge dele og have dem med i planlægningsfasen, når beslutningerne om strategien skal træffes.

Positionering

Ud fra indblik i dine nuværende og fremtidige kunders adfærd, hvor og hvornår på deres kunderejse vi skal have touchpoints med dem og vores øvrige indledende analyseresultater, kan vi nu vælge vores digitale positionering, der unægtelig hører sammen med din branding.

Segmentering

Ved segmentering af dine nuværende samt potentielle kunder, tager vi udgangspunkt i kunderejsen og kundernes digitale touchpoints, hvorudfra vi forsøger at styre hvor og hvornår vi skal ramme dem. Med segmenteringen på plads, styrer vi nu også hvilke kunder vi skal ramme. Hvert segment skal have forskellige CTA’er, content, salgskanaler, mv., så vi anbefaler at starte simpelt op med ét segment.

Budskab

Ved for mange budskaber bliver kunden forvirret og forsvinder igen. Derfor skal det ene budskab som virksomheden vælger at gå med, defineres meget klart og tydeligt. Dette har du som regel på plads allerede. Dét vi kan hjælpe dig med, er at kommunikere det digitalt på den rigtige måde, til det rigtige segment og via de rigtige salgskanaler og medier.

Interessenter

Vores klare anbefaling er at have hele virksomheden med ind over din digitale salgsstrategi. Vi anbefaler, at det gøres i to steps. Først hjælper vi dig med at definere din digitale salgsstrategi, med hvilke indsatsområder vi skal fokusere og eksekvere på. Når resultaterne begynder at vise sig, er næste skridt at integrere din digitale salgsstrategi med din generelle markedsføringsstrategi.

Konkurrentanalyse

Med en konkurrentanalyse, får du udover et overblik over dine konkurrenter også indlevende indblik i hvilket marked og hvordan de opererer på. Herudfra kan vi lettere sammen bestemme din position på marked og hvordan du ska angribe det. Samtidig kan en konkurrentanalyse give inspiration og motivation til at gøre det bedre.

Salgskanaler

Nu har vi analyseret dine kunders og konkurrenters adfærd, har opnået forståelse for det marked du opererer i, bestemt din segmentering heraf og dit budskab hertil. Når vi definerer dine kernekunders digitale rejse, skal vi samtidig beslutte hvor vi skal mødes med dem, eller med andre ord, hvilke salgskanaler vi skal benytte for at generere de mest kvalificerede leads.

Opel – Testkørsel
Markedsføringsplan
Leadgenerering
 

Jeudan – Kunderejsen
​Markedsføringsplan
Konverteringsoptimering
Kundeloyalitet

Charlotte Wegeberg
Digital Marketingkonsulent
cw@corecph.dk
30701630

Anja Slot - Marketing Manager, TOTAL Nordic

”Total Nordic elsker at være kunde hos CoreCPH, fordi CoreCPH til fulde lever op til deres værdier og altid leverer høj kvalitet til tiden. Og så har de nogle af markedets bedste projektledere”

Mette Riise - Veterinary Academy Manager, Royal Canin

"At arbejde med Core er min definition på en professionel samarbejdspartner. Ikke en masse varm luft, men konkrete, målbare aktiviteter afstemt efter vores virksomheds evner og behov"

Anne Nørding - Marketingkoordinator, G4S

"CoreCPH er altid topprofessionelle og super hjælpsomme. Jeg føler mig helt tryg, når jeg giver dem en opgave."

Linda Juhl Vestergaard - Marketingkoordinator, Hella Service Partner

”Vi er glade for at være kunde hos Core Copenhagen, hvor igennem vores e-mail marketing og kundetilfredshedsmodul er implementeret. Core Copenhagen yder en fantastisk service, og forstår virkelig at sætte kunden i fokus”

Mathias Bengtsen - Digital Marketingkonsulent, Jeudan

"CoreCPH er en fagligt stærk samarbejdspartner, der altid gør en ekstraordinær indsats for at imødekomme vores behov.”

Skal vi kontakte dig?