CASE: ROYAL CANIN – QUIZ

Udfordring

Royal Canin ønsker på nordisk plan at skabe mere trafik til de butikker og dyrlæger, der forhandler deres produkter, da trafikken i butikkerne er dalene pga. online shopping. De ønsker samtidig at få flere medlemmer i deres Royal Canin Klub, og gerne medlemmer der netop har anskaffet sig en hvalp eller killing, da de ved, at dette har stor betydning for volumen af salget af Royal Canin produkter.

 

Løsning

Mange nye hvalpe- og killingeejere har ikke haft hvalp eller killing før, og der kan derfor være ting, de ikke er opmærksomme på i starten. For at tiltrække denne målgruppe – og gøre det både sjovt og lærerigt for dem – blev der bygget en quiz-kampagne. Kampagnen var opdelt i to quizzer: hvalpequizzen og killingequizzen. Begge quizzer indeholdte spørgsmål om ting, man skal være opmærksom på, når man får en hvalp eller killing. Alle deltagerne blev automatisk tilmeldt Royal Canin Klubben og deltog i konkurrencen om 15 poser Royal Canin foder.

 

Resultat

Kampagnen kørte i 3 uger, og quizzerne blev udfyldt 20.823 gange. Mange udfyldte quizzen flere gange – fik de fejl i første omgang, så prøvede de en gang til for at sikre sig, at de var forberedte på at få en hvalp eller killing. Derudover blev der indsamlet 6.000+ nye medlemmer til Royal Canin Klubben på nordisk plan – disse medlemmer bliver efterfølgende ledt ned til deres lokale forhandler eller dyrlæge via e-mails om tilbud og events.

 

PROMOVERING PÅ SOCIALE MEDIER

QUIZZEN KØRTE OVER 3 UGER

UDFYLDT MERE END 20.823 GANGE

6000+ NYE MEDLEMMER

Andre cases

Canal Digital – Dashboard
Rapportering
 
 

Opel – Testkørsel
Markedsføringsplan
Leadgenerering
 

Ida Petersen
Projektleder
ip@corecph.dk
22737424