CASE: ROYAL CANIN – PET TO THE VET

Udfordring

Royal Canin vil gerne øge trafikken til klinikkerne samt markedsføre deres VET-produkter. Hertil ville Royal Canin gerne have en løsning, der skulle gøre det nemt for klinikkerne at skabe en kampagne for at øge trafikken til klinikken – med brug af få ressourcer. Det skulle være en færdig pakkeløsning.

 

Løsning

For at øge trafikken til klinikker lavede vi en kampagne i samarbejde med Royal Canin: ”Take your Senior Pet to the Vet”. Vi byggede en booking-platform, hvor klinikkerne kunne tilmelde sig med minimum 10 gratis seniortjek. Efterfølgende launch mod Danmarks hunde- og katteejere, hvor de kunne booke de givne tider via royalcanin.dk hos en dyrlæge nær dem. Udover booking-motoren + platform sendte vi segmentede mails til RC Klubmedlemmerne (område), vi hjalp med en kampagnevideo, opsatte brochurer, Facebook bannere til klinikkerne, Facebook targeting annoncer, subpage på royalcanin.dk + bannere samt subpage og banner på vetclub.dk.

Alle hunde- og katteejer fik udover et gratis senior-tjek en gratis seniorpakke med hjem med foderprøver og foldere om senior-stadiet hos hund/kat, målebæger, mv.

 

Resultat

38 klinikker i landet deltog. Disse klinikker signede up med i alt 523 bookinger (gennesnitlig 13,7 bookinger pr. klinik). Heraf 350 bookede tider (ikke alle tider blev booket hos klinikkerne).

Royal Canin fik 100 nye medlemmer til Klubben (permissions) – resten var medlem i forvejen.
54,5% af klinikkerne fik anledning til meromsætning ifm. kampagnen på nordisk plan – disse medlemmer ledes efterfølgende ned til deres lokale forhandler eller dyrlæge via e-mails om tilbud og events.

 

FÆRDIG PAKKELØSNING

38 KLINIKKER DELTOG

523 BOOKINGER

100 NYE MEDLEMMER

Andre cases

Canal Digital – Dashboard
Rapportering
 
 

Glostrup Park Hotel – Nyhedsbrev
Leadgenerering
 
 

Ida Petersen
Projektleder
ip@corecph.dk
22737424