CASE: OPEL – PRØVEKØRSEL

Udfordring

Opel Danmark oplevede to udfordringer i deres digitale markedsføring. De havde en kundedatabase på 15.000+ e-mail permissions men den eneste information, som Opel havde indsamlet på disse kontakter, var en e-mail. For at kunne personalisere kommunikationen og derved skabe større engagement og mere salg via deres nyhedsbreve, var der et behov for at indsamle mere information om disse kontakter. Den øgede data skulle skabe flere prøveture direkte til forhandlerne, men her var den næste flaskehals for Opel: Deres marketingsystemer talte ikke sammen med deres salgssystemer – så derfor blev der ikke fulgt op på leads.

 

Løsning

Kampagnens fokus var at skaffe flere permissions til Opel Danmarks database. Ved at indsamle permissions via bannerreklamer, konkurrencer og Facebook annoncer blev målet opnået. Derefter blev der sendt nyhedsbreve med et link til et spørgeskema for dataindsamling.

 

Resultat

Efter kampagnen der løb over to uger, var Opel Danmarks kontaktdatabase øget med 30%. Over 15% af deres permissions havde afgivet værdifuld information om deres behov som bilejere, og dette skabte 16 gange flere prøveture til Opel Danmarks forhandlere, end de gennemsnitligt havde på en måned. Den direkte integration mellem Opels marketing- og salgssystem sørgede for hurtigere opfølgning på alle leads, hvilket hævede salgskonverteringen med op til 7%.

 

KAMPAGNEVARIGHED PÅ 2 UGER

ØGET KONTAKTDATABASE MED 30%

16 GANGE FLERE PRØVETURE

SALGSKONVETERINGEN HÆVET MED 7%

Andre cases

Jeudan – Kunderejse
Markedsføringsplan
Konverteringsoptimering
Kundeloyalitet

G4S – SMS case
Konverteringsoptimering