Case:

Udfordring

G4S Danmark har i dag 70.000+ kunder, der ikke har opgivet e-mail ved køb af deres alarm. Al kommunikation og regninger sendes i dag til kunderne via brevpost. Derfor ønsker G4S at indsamle e-mailoplysninger på alle deres eksisterende kunder, så de fremover kan kommunikere med dem via e-mail og samtidig opnå en stor årlig besparelse på porto.

Løsning

Der sendes en SMS til kunden, hvor de bliver bedt om at opdatere deres oplysninger. SMSen linker til en formular, hvor kundenummeret automatisk er udfyldt – kunden kan let tilføje/rette data. Herefter A/B testes der på SMS-budskabet for at sikre det bedste resultat.

Resultat

Kampagnen løb over tre måneder, hvor der kontinuerligt blev sendt SMSer og reminders til målgruppen. Ved kampagnens afslutning havde 28,5% af målgruppen opdateret deres data og tilføjet e-mail til deres profil, så G4S fremover kan sende faktura og kommunikation via e-mail.

Kampagnen varede 3 måneder

close-envelope

28,5 % Opdaterede deres data
og e-mail efter sms’en

Portobesparelse

A/B TEST på sms budskab

Andre Cases

Canal Digital – Dashboard
Rapportering


Hella – Tilfredshedsundersøgelse
Kundeloyalitet
Rapportering

Charlotte Wegeberg
Digital Marketingkonsulent
cw@corecph.dk
30701630

Anja Slot - Marketing Manager, TOTAL Nordic
”Total Nordic elsker at være kunde hos CoreCPH, fordi CoreCPH til fulde lever op til deres værdier og altid leverer høj kvalitet til tiden. Og så har de nogle af markedets bedste projektledere”
Anne Nørding - Marketingkoordinator, G4S
"CoreCPH er altid topprofessionelle og super hjælpsomme. Jeg føler mig helt tryg, når jeg giver dem en opgave."
Linda Juhl Vestergaard - Marketingkoordinator, Hella Service Partner
”Vi er glade for at være kunde hos Core Copenhagen, hvor igennem vores e-mail marketing og kundetilfredshedsmodul er implementeret. Core Copenhagen yder en fantastisk service, og forstår virkelig at sætte kunden i fokus”
Mathias Bengtsen - Digital Marketingkonsulent, Jeudan
"CoreCPH er en fagligt stærk samarbejdspartner, der altid gør en ekstraordinær indsats for at imødekomme vores behov.”
Mette Riise - Veterinary Academy Manager, Royal Canin
"At arbejde med Core er min definition på en professionel samarbejdspartner. Ikke en masse varm luft, men konkrete, målbare aktiviteter afstemt efter vores virksomheds evner og behov"
Loading...