CASE: G4S – SMS

Udfordring

G4S Danmark har i dag 70.000+ kunder, der ikke har opgivet e-mail ved køb af deres alarm. Al kommunikation og regninger sendes i dag til kunderne via brevpost. Derfor ønsker G4S at indsamle e-mailoplysninger på alle deres eksisterende kunder, så de fremover kan kommunikere med dem via e-mail og samtidig opnå en stor årlig besparelse på porto.

 

Løsning

Der sendes en SMS til kunden, hvor de bliver bedt om at opdatere deres oplysninger. SMSen linker til en formular, hvor kundenummeret automatisk er udfyldt – kunden kan let tilføje/rette data. Herefter A/B testes der på SMS-budskabet for at sikre det bedste resultat.

 

Resultat

Kampagnen løb over tre måneder, hvor der kontinuerligt blev sendt SMSer og reminders til målgruppen. Ved kampagnens afslutning havde 28,5% af målgruppen opdateret deres data og tilføjet e-mail til deres profil, så G4S fremover kan sende faktura og kommunikation via e-mail.

 

KAMPAGNEN VAREDE 3 MÅNEDER

28,5 % OPDATEREDE DERES DATA OG E-MAIL EFTER SMS’EN

PORTOBESPARELSE

A/B TEST PÅ SMS BUDSKAB

Andre cases

Canal Digital – Dashboard
Rapportering
 
 

Hella – Tilfredshedsundersøgelse
Kundeloyalitet
Rapportering
 

Charlotte Wegeberg
Digital Marketingkonsulent
cw@corecph.dk
30701630