Royal Canin Kundeklub

Udfordring:
Royal Canin vil gerne kommunikere direkte til slutkunden for at tilsikre, at de får al den relevante information. Udfordringen var her, at kunden altid køber foder gennem en forhandler eller dyrlæge. Royal Canin har derfor ingen direkte kontakt med deres slutkunder, og mangler viden og indsigt om deres målgruppe.

 

Løsning:
Når en hundehvalp eller kattekilling sælges af en Royal Canin-opdrætter, tilbydes kunden et medlemskab i Royal Canin Klubben. Kunden giver herved oplysninger om kæledyrets race og fødselsdag, som mappes på kontaktkortet i eMarketeer. Royal Canin kan efterfølgende sende relevante informationer ud til slutkunden, skabe trafik hos de lokale forhandlere og dyrlæger og herigennem styrke relationen.
Det samme gør sig gældende, når en kunde tilmelder sig Royal Canins nyhedsbrev eller deltager i konkurrencer. Når kunden er oprettet i eMarketeer, modtager kunden automatisk nyhedsbreve baseret på hunden eller kattens race og alder, og derved får kunden relevant information tilpasset deres kæledyr i hele dyrets liv.

Vil du se lignende cases?

Resultat:
På 4 år har Royal Canin fået knap 50.000 permissions indsamlet på deres slutkunder. Derudover har 26% af disse kunder udfyldt uddybende info omkring deres fortrukne butik og dyrlæge, samt om deres kæledyr har nogle sygdomme eller særlige behov. Alt sammen info der kan bruges til mere målrettet kommunikation, til at hjælpe med at skabe trafik hos forhandlerne af Royal Canins produkter.

rc klubben