Royal Canin Quiz case

Formål:
Formålet med casen er, at Royal Canin får skabt trafik til butikker og dyrlæger der sælger deres produkter. Royal Canin ønsker at få deres kunder tilmeldt Royal Canin klubben så tidligt som muligt og har derfor stort fokus på rekruttering af nye medlemmer kontinuerligt.

Løsning:
Mange nye hvalpe- og killingeejere har ikke haft hvalp eller killing før, og der kan derfor være ting, de ikke er opmærksomme på i starten. For at tiltrække denne målgruppe – og gøre det både sjovt og lærerigt for dem, blev der bygget en quiz-kampage. Kampagnen var opdelt i to quizzer – hvalpequizzen og killingequizzen. Begge quizzer indeholdt spørgsmål om ting, man skal være opmærksom på, når man får en hvalp eller killing. Alle deltagerne blev automatisk tilmeldt Royal Canin klubben, og deltog i konkurrencen om 15 poser Royal Canin foder. Kampagnen blev rullet ud via 3 kanaler: Nyhedsbreve, Facebook og de fire landes hjemmesider.

2

Resultat for quizzerne:
Kampagnen kørte i 3 uger – og quizzerne blev udfyldt 20.823 gange. Mange udfyldte ofte quizzen flere gange – specielt hvis de fik fejl i første omgang, så prøvede de en gang til for at sikre sig, at de havde styr på at få en hvalp eller killing. Der blev tilmeldt 6000+ nye medlemmer til Royal Canin klubben i perioden.

Quizzen:
Quizzer er marketings hemmelige våben – et gamification element, der forklæder dine marketing budskaber som spil og derved skiller sig ud fra mængden af budskaber og indtryk, som din målgruppe ellers dagligt bombarderes med.
Quizzer giver goder betingelser for at skabe kvalitetsleads, aktivere og engagere ens målgruppe og ikke mindst samle værdifuldt data. De kan bruges til at kommunikere vigtige budskaber på en anderledes måde, skabe indblik i dine kunders adfærd, finde attraktive leads til dine sælgere og meget andet – kun fantasien sætter grænser.
Quizzer kan både bruges som bærende kampagneelement eller som et lille sjovt input i en større kampagne. Hvis du vil høre mere om mulighederne for at anvende quiz i jeres næste kampagne så ring eller skriv til os, så tager vi en uforpligtende snak om mulighederne.