Fritz Hansen MyRepublic

Kundeklubber er blevet utroligt populære. Men mange virksomhederne glemmer deres kunder så snart de har tilmeldt sig, i stedet for at udnytte medlemskabet og skabe værdi for dem. Den fejl ville Fritz Hansen ikke begå med deres kundeklub MyRepublic – derfor tog de fat i os.

FH MYREP

Fritz Hansen havde 30.000 medlemmer i klubben da vi kom ind i billedet. I dag har de over 80.000 medlemmer og kundebasen er støt stigende. Det er den blandt andet fordi vi satte en kampagne op, der kørte over nogle måneder, for at få medlemmerne i MyRepublic til at fortælle mere om sig selv, og om hvilke tiltag de ønskede i kundeklubben.

 

Er du blevet nysgerrig?

 

Igennem vores valideringskampagne fik Fritz Hansen værdifuld og relevant viden om det enkelte medlem.

Mere end 10% af alle medlemmerne i kundeklubben afgav uddybende informationer om sig selv og deres interesser. Al den indsamlede data kunne efterfølgende bruges til at styrke båndet til klubmedlemmerne. Den nye viden kunne samtidig bruges til at udvikle en fremtidig strategi for MyRepublic, der var langt stærkere end den de havde. På den måde skabte vi også en permissionvækst på hele 55 %.

I dag trives kundeklubben MyRepublic i bedste velgående og Fritz Hansen kan nu – på baggrund af relevant data – målrette deres kommunikation og interaktion med medlemmerne. Fritz Hansen udsender flere gange om måneden mails til deres kontaktbase og ved at målrette informationen har de opnået en open rate af deres mails på 50 % og en click rate i dem på 5 %.